top of page

Context leren

Digital Design

Visuele verbluffing

Industrie: Leiderschaps consultancy

Teamontwikkeling in optima forma

Het logo van Context Leren, een mensenboom, symboliseert de kracht van samenwerking, groei en ontwikkeling.

 

De mensenboom is een krachtig beeld dat de visie en waarden van het bedrijf weerspiegelt, geïnspireerd door het leiderschap en de expertise van Eline de Vries.

De mensenboom is een treffende weergave van de visie en waarden die Context Leren en Eline de Vries dagelijks in praktijk brengen om een blijvende impact te maken op de ontwikkeling en groei van individuen, teams en organisaties.

 

Het logo dient als een krachtig en inspirerend symbool dat de missie van Context Leren weerspiegelt: het bevorderen van een cultuur van leren, samenwerking en verbetering, waarbij iedereen wordt gestimuleerd om zijn of haar unieke talenten en capaciteiten te ontdekken en te benutten.

 

Met de mensenboom als hun gids, helpt Context Leren mensen en organisaties om te groeien, bloeien en hun volledige potentieel te bereiken.

Wat zegt Eline de Vries over werken met Mij?

Voor mijn bedrijf Context Leren' had ik een logo nodig. Ik kwam met Joost van East District hierover in contact en vertelde hem op hoofdlijnen wat ik wilde.

 

Het bedrijf heeft een voor mij belangrijke naam, maar het woord 'Context' is niet makkelijk te vangen in een plaatje. Mijn werkzaamheden vinden vooral in of voor het onderwijs plaats, meestal op het gebied van leidinggeven en dus is ook ontwikkeling een belangrijk thema in het bedrijf.

Twee best 'grote' woorden die bovendien conceptueel zijn.

Met enige twijfel of dit wel goed zou komen, stuurde ik Joost een plaatje van een boom met wortels en takken omdat dat voor mij symbool staat voor groei en ontwikkeling.

Daarna heb ik Joost de ruimte gegeven om het om te buigen naar iets waar hij zelf blij van werd. Ik merkte dat hij het prettig vond er ook zijn eigen kijk en creatieve 'signatuur' aan toe te voegen.

Zijn eerste oplevering kwam al snel en het was meteen SPOT ON!!

Ik was er best een beetje ondersteboven van hoe hij zo goed had gevangen wat ik had geprobeerd duidelijk te maken aan hem.

 

De boom is nu - voor mij - een mens, een leider die de mensen om zich heen draagt en tegelijkertijd als gelijkwaardig ziet. De armen van de leider dragen de mensen en het leiderschap reikt daarmee ver. De stam van de boom bestaan uit de twee woorden die zoveel betekenis hebben in het bedrijf: Ontwikkeling en Leiderschap. Maar subtiel, zoals ik dat zelf ook graag ben.

De wortels gemaakt van het woord Context, de naam van het bedrijf, het fundament, de basis - stevig en in balans.

We hebben in heel goed overleg nog wat kleine aanpassingen gedaan (alle kleuren van de regenboog waren mogelijk, het verplaatsen van de woorden had gekund - dat was beide niet nodig: het was echt al perfect zo). 

 

De enige aanpassing was de positie van de balletjes, de 'hoofden' zo je wilt. Door deze iets anders te plaatsen werden het mensen.

 

Kortom: Al mijn twijfels waren direct weg en het proces van samen tot dit logo komen is me erg goed bevallen.

 

Vooral mensen/bedrijven die een meedenkende, creatieve en intelligente partner in logo-ontwikkeling zoeken zou ik adviseren om met Joost in contact te komen.

 

Hij komt altijd met originele ideeën en staat open voor alle vormen van samenwerken. 

 

Hij is daarbij een echte kenner van 'wat goed voelt' en 'mooi is' en zal daarmee dus zeker ook kritisch zijn op het proces en het resultaat. Van hem weet je zeker dat hij dit kritisch kijken en denken in zal inzetten om tot het beste resultaat te komen.

Eline De Vries

Eigenaar Context Leren

Vector-i doet het anders!

Bron, tekst en afbeeldingen: vector-i.nl

 

"vector-i mocht met een onderscheidend idee komen voor een fietskiosk op het Molenplein in Heerenveen. De sportstad van Friesland en thuisbasis van Batavus, één van de oudste en grootste fietsmerken van Nederland. met meer dan 100 jaar geschiedenis. Het ontwerp is volledig gebaseerd op het idee om het beroep fietsenmaker en de liefde voor de fiets op dit plein, in deze stad maximaal tot uitdrukking te laten komen.

Vervolg website story vector-i.nl

Het idee ontstond om restmateriaal van de lokale fietsindustrieel te gebruiken voor het ontwerp en daarmee expressie te geven aan het bijzondere gebouw op een bijzondere plek met een tweede leven voor fietsonderdelen die doordat ze van aluminium of RVS zijn gemaakt een lange levensduur hebben. 

Deze visie en een bijbehorend schetsontwerp is door architect en opdrachtgever aan Batavus gepresenteerd met de vraag om samenwerking. Batavus besloot op de uitnodiging in te gaan en leverancier te worden van de bouwstenen voor dit ontwerp; fietsframes.

 

De kiosk is een bekroning voor de tweedehands fiets. Dit ontwerp heeft alles te maken met Heerenveen, Batavus en de uitbater van de kiosk; de fietsenmakers die al 30 jaar op dit plein een representatie zijn van de 100-jarige fietsindustrie in Heerenveen."

Service:
Logo design
Huisstijl

Klant:

Context Leren

Jaar:

2020

Digital Design:
Visuele verbluffing

Industrie: 

Leiderschaps consultancy

bottom of page