Services

“The problem is never how to get new, innovative thoughts into your mind, but how to get old ones out.” Dee Hock, Founder Visa

01

Marketing

marketing icon east district creative

Ondernemen vraagt om constante aanpassingen. Leun niet te lang op bestaand succes, maar blijf aan overmorgen denken.

 

Bureau East District kijkt met een frisse, ervaren en creatieve blik naar jouw onderneming om waar nodig een vernieuwend marketing concept ontwerpt.

Control alt delete

East District gaat hierin verder dan alleen een marketing strategie bepalen en uitvoeren.

 

Het kan gaan voelen als Control Alt Delete om vervolgens vanuit het fundament opnieuw te gaan bouwen.

 

Dit gaat in verschillende fases en zal ook het verkoopproces, de klantreis en het shop concept mee helpen opbouwen waar nodig. 

 

De huidige crisis zou zeker ook aanleiding kunnen zijn om, al dan niet gedwongen, Control Alt Delete te hebben moeten doen.

 

Wij staan er ook voor open om creatief om te gaan met shops of bedrijven die in een crisis zitten en niet weten hoe ze verder moeten.

Werkwijze

De werkwijze van ons begint altijd met een vrijblijvend gesprek. Tijdens dat gesprek moet gaan blijken of ons bureau de oplossing is voor je shop of bedrijf.

 

Waar ligt de behoefte en zijn de oplossingen die wij kunnen bieden de juiste. Tijdens of na ons gesprek komen ook budget en kosten ter sprake.

 

Als er een match is ontstaan tussen budget en kosten gaan we verder naar ons zogenaamde Top 10 gesprek.

Scan

Dit Top 10 gesprek zou je een uitgebreide scan kunnen noemen.

 

Het is een identiteitsanalyse die vragen stelt over kwaliteiten, drijfveren, motivatie, energie en focus.

Ook brengen we doelgroep, markt en concurrentie in kaart.

 

Na het gesprek en de uitwerking daarvan vormen deze en andere inzichten een perfect fundament om samen strategische keuzes te gaan maken. 

This is a great space to write a long text about your company and your services. You can use this space to go into a little more detail about your company. Talk about your team and what services you provide. Tell your visitors the story of how you came up with the idea for your business and what makes you different from your competitors. Make your company stand out and show your visitors who you are.

02

Identiteit

identiteit icon east district creative

Wees eens eerlijk tegen jezelf; zit jouw ziel nog wel in je onderneming of ben je de grip al aan het verliezen?

 

Laat ons je dan helpen om jouw identiteit te herontdekken en daarmee het unieke potentieel van je

onderneming weer zichtbaar te krijgen.

Eigenheid

Wij laten vanuit dat unieke potentieel weer een sterk merk, bedrijf of dienst ontstaan.

 

East District is er van overtuigd dat een sterk merk, bedrijf of dienst ontstaat vanuit eigenheid. 

 

Door vanuit eigenheid te communiceren, laat je zien wie je bent en waar je voor staat.

 

Je creëert iets waar mensen zich mee kunnen identificeren en verbinden.

 

Het klinkt wellicht logisch, maar vele ondernemers zijn allang vergeten waarom ze ook al weer voor zichzelf begonnen.

De spiegel voorhouden

Zeker als het ondernemen niet meer gaat zoals het ooit was is het vaak erg lastig om toch je potentieel te blijven zien.

Bureau East District kijkt met haar eigenheid en ervaring bij opdrachtgevers naar binnen en laat ze hun unieke potentieel (her)-zien.

 

Hierbij kunnen we waar nodig wel een spiegel voor gaan houden om tot een kern te kunnen komen. 

Frisse blik

Vanuit de kern en ieders unieke potentieel kunnen we samen gaan bouwen aan een nieuw concept.

 

Ben je benieuwd hoe we dat doen? Maak dan een vrijblijvende afspraak met ons.

 

Het is überhaupt verfrissend is om met iemand te praten die met een onafhankelijke blik naar jouw onderneming kijkt. 

 

Voor nieuwe inzichten is het dus altijd goed om contact met ons te zoeken.

03

Strategie

We ontwikkelen strategieën waarin scherpe keuzes moeten worden gemaakt.

Het gaat ook duidelijk worden welke plek jouw merk, dienst of shop gaat innemen in het brein van haar doelgroep.

Passie?

Om resultaten te bereiken gaan we eerst opzoek naar de persoonlijke en commerciële drijfveren van de onderneming. 

 

Dit doen we omdat we alleen maar een succesvolle en meetbare strategie kunnen ontwerpen als we weten welke shop of bedrijf er achter zit.

We willen weten waar de onderneming voor staat wat de passies zijn en hoe de producten of diensten nu worden verkocht.

Fundament

Als we een strategie vernieuwen starten we met het creëren van een fundament. 

 

Door een aantal gesprekken met elkaar te voeren krijgen we inzicht de fase waarin het bedrijf zich bevindt.

We komen er ook achter welke identiteit ze heeft en waar de focus en energie ligt.

Hieruit halen we fundamentele drijfveren en unieke kwaliteiten die als basis van de nieuwe strategie gaan gelden. 

Doelgroepen

Vervolgens worden de verschillende doelgroepen in kaart gebracht en bepalen we samen in welke fase van de klant reis we welke marketing gaan toepassen.

 

Vanuit deze basis strategie kunnen we een marketing agenda gaan inplannen die qua frequentie, budget en evaluatiemomenten aanpasbaar is.

Simpele marketing

De marketing strategieën van East District worden alleen door grote marketing bureaus gebruikt.

 

Wij hebben ze vereenvoudigd en daarmee geschikt gemaakt voor shops en kleinere ondernemingen.

 

Het zijn nu meer simpele en behapbare marketing bouwstenen.

 

Deze bouwstenen zijn met veel of weinig hulp van ons uitvoerbaar. 

Als we een strategie vernieuwen starten we met het creëren van een fundament. 

 

Door een aantal gesprekken met elkaar te voeren krijgen we inzicht de fase waarin het bedrijf zich bevind, maar ook komen we erachter welke identiteit ze heeft en waar de focus en energie ligt.

 

Hieruit halen we fundamentele drijfveren en unieke kwaliteiten die als basis van de nieuwe strategie gaan gelden. 

Als we een strategie vernieuwen starten we met het creëren van een fundament. 

 

Door een aantal gesprekken met elkaar te voeren krijgen we inzicht de fase waarin het bedrijf zich bevind, maar ook komen we erachter welke identiteit ze heeft en waar de focus en energie ligt.

 

Hieruit halen we fundamentele drijfveren en unieke kwaliteiten die als basis van de nieuwe strategie gaan gelden. 

Doelgroepen
Doelgroepen
Doelgroepen

04

Digital design

Het logo van een onderneming is naar onze mening een essentieel basis element.  

 

Het is dus belangrijk om een goed logo te hebben.

Ondernemen is aanpassen

Ondernemen is het aanpassen aan de constant veranderende situaties.

Ook een logo is dus onderhevig aan de veranderende tijdsgeest en vraagt dus om vernieuwing.

 

Als er nou een re-design van het logo nodig is of je wilt een nieuwe onderneming starten je begint met een gesprek met ons.   

Goed luisteren

Wij kunnen zo goed logo's ontwerpen omdat we beschikken over de benodigde essentiële eigenschappen. 

 

Zo zijn we zeer bedreven in goed luisteren. Zijn we geduldig en hebben een bijzonder inlevingsvermogen. 

 

Hierdoor doorzien en doorvoelen we gesprekken zodat we met oplossingsgerichte en creatieve ontwerpen komen.

Toepassen van kennis

Er is een creatief vermogen aanwezig om onze opgedane kennis zo toe te passen dat de ideeën van opdrachtgevers digitaal op papier komen. 

 

We weten wat onze opdrachtgevers willen en hoe het moet worden uitgevoerd. Het resultaat is professioneel en we doen ons best om met verassende resultaten te komen.      

Digitale meesters

Grafische designs zijn niet meer weg te denken uit het huidige ondernemingslandschap. 

Ze komen voor in brochures, flyers, posters, stickers, advertenties en op alle social media platformen. 

Er zijn ondernemers die grafisch 'doe het zelf-en' of die genoegen nemen met onervaren studenten die goed zijn met computers.

 

Als ondernemers in gaan zien dat grafische designs wel degelijk het verschil maken,  werken ze altijd samen met een creative bureau. 

 

Ook Bureau East District zijn digitale meesters en maken voor elke opdrachtgever het verschil.    

  

05

Web design

De website van je onderneming is nog steeds een zeer belangrijk uithangbord.

Dit visitekaartje is van belang om het gevoel en de uitstraling van het bedrijf te laten zien aan haar klanten.

Blind

Net als een logo moet ook een website regelmatig met een kritisch oog worden bekeken.

 

Ondernemers en medewerkers worden na een paar maanden al bedrijfsblind.

 

Ze zijn ook blind voor hun website geworden en beseffen niet altijd dat hun klanten de site gebruiken. 

 

Klanten zeggen niet tegen je dat een website niet meer up to date is, maar ze denken het wel. Als de concurrent wel meegaat met alle ontwikkelingen dan is je klant vaak niet meer zo trouw.  

Blijf vernieuwen

Wij zijn die frisse blik die onafhankelijk en vrijblijvend naar je website kijken.

 

Ook werken we met software die voorop loopt met web design en functionaliteit. East District 

zorgt er hierdoor voor dat ze zelf ook altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen en blijft zo ook vernieuwen.

    

Vragen stellen

Tijdens een gesprek over de website van de onderneming zullen we veel vragen gaan stellen. We kijken o.a. met een blik van de doelgroep naar de site.

 

Slaat de boodschap nog aan en is de uitstraling nog zo eigen dat klanten nog het juiste beeld bij jouw onderneming hebben.   

Planning

Het stellen van vragen is natuurlijk bedoeld om antwoorden te krijgen. 

 

De verkregen antwoorden zullen in een heldere lijst van veranderingen en een bijbehorende planning en kosten komen te staan.

Basis

De basis van goede websites waar wij voor kunnen zorgen:

1. Dat de content van een goed niveau is.

2. Juiste lettertypes en kleurstellingen

3. Goede webshop of online boekingen

4. Juiste sfeerafbeeldingen 

5. Alle nieuwste web functionaliteiten

6. Out of the box designs

7. Sites geschikt voor elk type apparaat

8. Google friendly content opbouw

9. Shopify webshops bouwen

10. Goede en betrouwbare webhosting     

De kosten van het bouwen van een website zijn per opdrachtgever verschillend.

 

Elke opdrachtgever heeft andere wensen en deze vragen om een persoonlijke aanpak en kostenberekening.  

Vragen stellen

06

Social media

Social media vergroot het bereik van je bedrijf, wat weer zorgt voor meer naamsbekendheid. Als jouw klant je vaak tegenkomt op sociale media platforms dan beïnvloed het hun koopgedrag. Zo blijkt uit onderzoek. Klanten die bedrijven op social media volgen, kopen daar vaker hun producten of diensten.

Minder actief

We vertellen hiermee natuurlijk geen nieuws. Bijna alle ondernemers kennen het belang van social media en doen hier ook veel mee.

 

Met name ondernemingen die producten verkopen zijn actief op social media. Ze verkopen via deze platforms hun producten en lanceren hun nieuwe collecties er vaak ook.

 

Ondernemingen die diensten leveren of producten verkopen die ze niet rechtstreeks aan een eindconsument leveren zijn vaak minder actief op Social Media. Is dat wel verstandig?

Waarom moet het?

Consumenten worden in het algemeen steeds kritischer en dus ook op bedrijven.

 

Ze willen weten wie het bedrijf is, wat ze doen en waarom ze voor bepaalde diensten of producten hebben gekozen.

 

Met social media zorgen ondernemers ervoor dat ze op een laagdrempelige of informatieve manier hun onderneming in de markt zetten.

 

Met leuke updates afgewisseld met informatieve content die naar een bedrijfswebsite of vakgebied leidt.

 

Social media zorgt voor bekendheid onder de gewenste doelgroep.

The next step

Welk doel er ook is, met social media maak je een aanzienlijkere kans deze te bereiken.

 

 Wil je leads? Meer klanten of wil je meer volgers? Maak een social media account aan en jouw potentiële klanten – en jouw doelen – zijn binnen handbereik. Via deze kanalen kun je, je doelgroep gerichte boodschappen en video's sturen.

 

Gebruik video’s, passende afbeeldingen van diensten of van jullie productenen. 

Zie social media marketing daarbij als een extra kanaal binnen de marketing strategie. Als een nieuwe manier om content te creëren en te delen.

 

Het maakt niet uit of je onderneming een klein middelgroot of een multinational is. Social media marketing draagt altijd bij aan:

Naamsbekendheid, leads, klanten en omzet.

Keuzes maken

Hoe ga je er nu voor zorgen dat social media ook daadwerkelijk gaat bijdragen aan de bovengenoemde zaken. 

 

Ten eerste moet je keuzes maken welke kanalen geschikt zijn voor jouw onderneming.

Vervolgens moet er een strategie komen die aansluit op de gestelde doelen. Welke content ga je plaatsten, hoe vaak en met welke boodschap.

 

Ten slotte wil je natuurlijk groeien, maar hoe zorg je nou voor groei op je kanaal? 

Waarom een bureau?

Social media kanalen zijn heel toegankelijk om mee te starten en om de vervolgstappen te zetten. Met een beetje hulp van Google kom je al snel een eind.

 

Als je echt meer naamsbekendheid, leads, klanten en omzet wilt, dan moet je een bureau inschakelen. 

Wij weten welke kanalen het beste aansluiten bij de doelgroep, hoe je die moet bereiken, wanneer, hoe vaak, met welke content en hoe je moet groeien.  

East District biedt full service pakketten aan die ervoor gaan zorgen dat de gestelde doelen uitkomen!