Spaghetti-marketing

Misschien ken je het verhaal wel? Over de authentieke manier om tijdens het koken te checken of je spaghetti klaar is? Gooi een paar slierten tegen de muur – als ze blijven plakken, is de spaghetti klaar.

Deze marketingstrategie werkt op basis van hetzelfde principe. Je onderneemt een actie, bijvoorbeeld omdat je meer inschrijvers wilt op je mailinglijst.
Als die actie succes heeft, ‘blijft plakken’, dan herhaal je ‘m. Blijft ‘ie niet plakken? Dan was ‘ie niet gaar, had ‘ie nog niet lang genoeg gekookt.
Je gaat je actie verbeteren, eraan schaven en daarna gooi je ‘m weer tegen de muur.

 

Hap-snap-marketing

Bij deze marketingstrategie doe je van alles wat. Dan weer het ene, dan weer het andere.

Je geeft een webinar. Je schrijft een blog. Stopt af en toe hier en daar wat flyers in brievenbussen. Je post een bericht op je Facebookpagina. Maakt een leuke story op Instagram. En je loopt allerlei netwerkevenementen af.

Je past de nieuwste ideeën en middelen gelijk toe. Je doet om het doen. En zo nu en dan levert dat resultaat op.

 

Hoop-marketing

Hoop-marketing is de meest passieve marketingstrategie.

Je wilt een dienst of product verkopen en hebt bedacht dat je dat via youtube wilt doen. Je kondigt dus een gratis webinar aan. Via een nieuwsbrief en via sociale media kondig je deze aan.

Vervolgens hoop je dat je inschrijvingen krijgt.

Geen inschrijvingen?
Dan herhaal je het hele proces nog een keertje en hoop je dat het dit keer wél lukt.

“Rinse and repeat”, net zo lang tot het wél een keer lukt …

 

 

 

Wat hebben deze 3 marketingstrategieën met elkaar gemeen?

a. Ze zorgen voor zichtbaarheid.Eerlijk is eerlijk: daarmee heb je altijd meer kans om je doelen te behalen dan als je niet zichtbaar bent. 

b. Ze draaien alle 3 om het nemen van actie.Iedere actie levert een resultaat op, soms zelfs het resultaat dat je wilt. 

c. Er is geen verband met een groter geheel. Er ligt geen basis aan ten grondslag; het is los-zand-marketing.

Heel cru gezegd: géén van de drie is een strategie.

Maar ze kunnen alle drie wel degelijk onderdeel zijn van een marketingplan!

 

Eerst op zoek naar de kern

Voor een meetbaar en succesvol marketingplan kijkt East District allereerst naar de mens, de ondernemer. Dan naar het concept en haar identiteit, welke doel, welke doelgroep en wat het voor product betreft. Na dit 'onderzoek' weten we wat de unieke kracht is en waar we de aantrekkingskracht neer gaan leggen. Hieruit komt een marketingplan voort.

 

Wij kunnen helpen zo’n plan op te zetten. Hoe we dat doen? Onderzoek het op onze website.

Terug naar marketing

 

© 2020 Gecreëerd door East District

rond_logo_-01-03.png

doktershop.info is onderdeel van East District

logo east district